Nu ska jag inte glömma........

......att ta åtminstone ett foto av våra gäster, den här gången.
Inga förberedde lunchmenyn igår kväll och nu behöver jag bara "jonglera" alla kastruller på spisen om en stund. Innehållande: potatis, ärtskidor, broccoli och sky till sås..........
Inga har redan dukat bordet och ställt fram en massa karotter att nyttja för serveringen.
Den sena lunchen passerade under ivrig konversation och så följde lite kaffe med hembakt.
Därefter förflyttade vi oss till verandan, då solen i glashuset blev aningen för varm.
Därute i skuggan tillbringade vi så ytterligare några timmar med att prata om allt möjligt och skrattade åt en hel del.
Nu har de åkt iväg till sin husvagn, ända borta vid Ransbergs kyrka (ca 3-4 km härifrån). Imorron skulle de fortsätta till.........ja nånstans lite längre norrut, men inte särskilt långt.
Åter parkerad i min fåtölj, att hålla tillgodo med Ernst på teve. Hade hellre sett Mandelmanns, men klockan gick..........Ja jag vet att det finns playfunktion på datorn, men orka........
Funderar lite på att ta tag .....i nå't, men kan inte riktigt bestämma vad.
Finns att välja på, vi får se.
 
Ensam båt prövar fiskelyckan i skymningen.......
 
Då startar vi en ny dag......tisdag.
 
Top of the world.......
 
Nä, grannen ville inte ha björnbär in i sin trädgård, så han fick lov att skära av rymlingen" i häckklippningen.
 
Fika efter maten.......
 
.....och nu kommer lillebror med kaffet, till syrran och oss andra.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0