Persiljejärpar...........

........... fick Inga för sig att hon skulle göra av resterande köttfärs i paketet (som påbörjades till köttfärssåsen), innan torsdagen lades till handlingarna.
Dessa fick bli middag idag och dessutom hade Inga även lagt in pressgurka, men den kom hon inte ihåg förrän till eftermiddagskaffet. Alltså blev det bara  färsk gurka, tomater och sallad från växthuset som middagsgrönsaker.
Nu får hon tänka till över menyn imorron, så vi får användning för den inlagda gurkan.....också.
Annars har det inte hänt särskilt mycket här i huset idag. Regnade gjorde det dock före kaffet och visade sig ha kommit 8 millimeter, så långt.
I frysen hittade Inga lite skivade jordgubbar, som med vispad grädde och maränger fick utgöra tilltugg till fikat och på datorn har jag fått skicka in "mitt livs historia" inför stundande operation.
Innan det börjar regna igen, ska jag nog ta min "favoritpromenad".........till återvinningsstationen.
Vid hemkomsten från den, gick maken iväg.......men han går ju mycket längre.
 
Persiljejärpar......hälften till middag idag och resten i frysen.
 
Alltså utan den bortglömda pressgurkan......
 
"Marängswiss" till kaffet......
 
Regnmöte på gång- och cykelbanan...............blähhh.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0