Annandagen har anlänt........

.......och jag sov som en gris återigen. 
Vaknade inte förrän strax före elva och det var lite irriterande, för så länge hade jag inte tänkt ta sovmorron.
Fick bli en överbliven pizzabit till frukost och sen tog Inga över för att grilla kycklingfiléer i ugnen, medan jag ställde mig i duschen en stund.
Dottern med man och de små barnen gick till återvinningen med lite skräp och tog därefter en runda på loppisen. Dock hittade de inget att köpa denna gång.
Jag och de stora grabbarna satte oss vid sändningen av Tottenhams match, men de verkade inte riktigt ha vaknat. Första halvlek var dåligt med bra fotboll och motståndarna(Brentford) gjorde både 1-0 och 2-0 innan Tottenham så småningom kom ikapp och matchen slutade oavgjort, efter en fotbollsmässigt bättre spelad andra halvlek.
Det var meningen att dottern skulle träffa en gammal kompis, men då hon var sjuk blev det istället bestämt att de skulle åka hem under eftermiddagen.
Inga serverade kyckling med ris och currysås till middag och efter en stund tog vi fika. Klockan fem påbörjades hemfärden för fem av familjemedlemmarna. Den sjätte skjutsade morfar till tåget i Skövde alldeles nyss och jag har bänkat mig för Liverpoolmatch........de leder efter tidigt gjort mål på Aston Villas svenske målvakt: Robin Olsen.
På hemvägen skulle maken stanna till för en del proviantering, då vissa matvaror tagit slut i kylen.
 
Kom ett foto från USA med covid-sjuka julfirare på tu man hand......
 
Inga fick ett ryck och gjorde en plåt korintkakor till kaffet igår eftermiddag.
 
Stora snögubben från sonen med fru.....trivs i glashuset hos fula granen.
 
Dagens middag är serverad........
 
Hemfärden startar i hällande regn.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0