Avlämnat........

......både maken och ett gäng julklappar(till Skaraborgshjälpen), på stationen i Skövde.
Så nu har han nog landat i Stockholm, hos dotterns familj.
Själv åkte jag till Citygross i Skara, för där skulle "mitt" toalettpapper fortfarande finnas att köpa.
Så var dock inte fallet....... helt plötsligt finns inte Edet Extra längre, som jag är van vid sen barndomen och har fortsatt köpa sen dess.
Varför tar de bort allting som är bra???  Jaja, får börja leta efter ett alternativ nu då, som inte bara innehåller 10 meter per rulle.
På hemväg ställde jag av ett paket till Ukraina, hos Tibro företagscenter.
Nu får vi hoppas att allt flyter på som tänkt däruppe i huvudstaden. Förra gången kom ju covid och störde, så det fick bli abrupt hemresa. En hel del blues har han planerat att lyssna live på och lite hjälp med barnen blir det säkert också.
Får se om han dyker upp till Lucia.....eller efter.
Vid hemkomsten "kom jag på" hackspetten inne i matburen, hackande på talg"korven". Har inte sett honom på flera veckor..........
Vad ska då jag företa mig? 
Klippning imorron eftermiddag, arbetsleda tvättmaskinen, dammsugaren och städmoppen står också halft om halft på agendan.
.....och ett ordentligt snack med herr Blund, som kommer och går som han behagar.
Vilket inte riktigt passar mig.
 
Hallbyrån med bl.a. min senaste snögubbe (den höga i "glas" med lampa inuti).
 
Idag var det kallt, minus nio och isen har börjat lägga sig på sjön.
 
Testade kock Dafgårds kalops idag.........inte så pjåkig.
 
......och i Stockholm får de snart öppna sina tredje paket i advent, på mormorskalendern. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0