Dan före dan........

........och kaoset har landat.
Dock är de självgående, så inga problem att ha sovmorgon, men det är ändå rörigt och massor att ta tag i.
Har tillbringat de senaste två timmarna i köket och är ganska slut kroppsligt, så sitter en stund i fåtöljen nu för återhämtning. Middagen idag fick bli tacos och premiärturen för nya diskmaskinen går som bäst. Mer disk står på väntelista och Inga har påbörjat morgondagens rotsaksgratäng, samt bakat rulltårtan till den obligatoriska "Tomtetårtan".
Allt detta i väntan på att Tomtemor och Tomtefar ska dyka upp och att granen ska kläs.
Diskmaskinen tömd och fylld till hälften igen, granen klädd därute i glashuset och risgrynsgröten ugnskokar på upploppet. Skinkan står på kö för att nyttja ugnen härnast, äggen kokade osv. osv.
Tomtarna kom och även jag fick en julklapp, innan de for vidare........
Nu är det hög tid att smaka på julgröten och sen blir det godis och uppesittarkväll med Bingolotto.
Gröten gick väl ner, men vad den smakade kan jag inte rapportera om. Dock tog den nästan slut, men ska nog inte stå inne riktigt lika länge som det stod i receptet. Kanske testar nån mer gång.......
Skinkan klar, står och svalnar...........
Inga har börjat knorra en del över allt extra-göra och jag håller med. Men är också samtidigt lika irriterad över, att jag inte orkar hälften av det som funkade förr........
På't igen.......... duka upp godis och värma glöggen......
Sorgligt nog ringde sonen imorse och sa att de är förkylda, så hoppar över samvaron, men kommer och byter julklappskassar iallafall imorron.
 
Fick en tredelad burk igår av gästerna.... och morfar fick en Ugly Christmas-sweater.
 
Fick även en julgrupp vid lunch idag från Hörnebo, när bonusdottern var här för klippning.
 
"Sista måltiden" innan all julmat........
 
Julgranspyntning.....
 
.......och tomten kom förbi idag redan......
 
Äggen kokta och skinkan står klar att äta då den svalnat.
  
.....och jag fick en kott-tomte i mitt paket från Tomtarna.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0