Det blev svart.........

........i hela huset plötsligt, när jag ställde i disk i diskmaskinen.
En propp hade gått och jag skulle "bara" trycka på alltihop igen, men visade sig inte vara så bara.
Klockan hade hunnit bli nästan fyra och superstressad, lyckades jag få fram ett telefonnummer till en elfirma. Som tur var (i oturen) hade de folk kvar, som gick att skicka ut och felsöka, hos oss.
Efter en stunds skruvande och pillande med pannlampa, kunde killen konstatera att det var på grund av trasig diskmaskin som problemet uppstått.
Så nu får vi köpa en ny sån till oss i julklapp. Samtidigt beställde vi en förstärkning av säkringen till makens "data-anläggning", för den proppen slår av lite då och då......sen en bra tid tillbaka.
Ja alltid är det nå't och maken mår sådär.........
Kom iallafall så småningom ut på min återvinningspromenad och kunde hämta ankommen post samtidigt.
Druckit eftermiddagskaffe har vi också hunnit med (runt sex) och lottodragningen gav 3+2 och 3+1 rätt, samt två rätt på Jokerraden, men i fel positioner. Ja nära skjuter ju som bekant ingen hare.........och så var ju realiteten med ovanstående resultat.
Ska nu försöka stressa ner och kolla fotbollen, samt leta ny maskin på nätet och anmäla skadan till Folksam, då den inte ens är 2,5 år gammal. Får vi se om det blir nå't bidrag därifrån........
Inte mycket till sömn blev det heller och även jag börjar känna mig risig...........
Beställde på förmiddagen ny diskmaskin (nu med 5 års garanti) och vi ska få den installerad onsdag nästa vecka. 
Fick tips att klaga hos Electrolux, ringde dit. Bra person i  kundtjänst men då skulle man vänta på tekniker en vecka och så hade de tre försök på sig att försöka laga. Kommer inte att hända svarade jag, var snäll och framför klagomålet. Hon förstod mig och lovade framföra-.......
Känner mig fortsatt lite ruggig, men inget bryter ut och ingen feber. Har handlat ordentligt idag....ifall.
Maken känner sig lite bättre.........
 
Min nya gris (Ernst) låg i postlådan igår........
 
Trolig gulsparv på besök........
 
....och en domherre....idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0