Maken återkom.........

......runt midnatt och hade ätit en hel del goda saker på julbordet, men Jansson var lite dåligt med smak på...tyckte han. Dessutom hade han lyssnat på Pugh Rogefeldts barnbarn, ingående i en blues-konstellation som var huvudattraktionen han åkt till Hjo för.
Kunde bilda mig en uppfattning om "kvalitén" på musiken, då han lade upp några klipp på Fejan under kvällen. Kan ärligt säga: Jag ångrar INTE att jag stannade hemma.......
För det var inte alls i min smak och julbord blir jag nära nog bara stressad av, att äta på lokal. 
Började så andra advent med en vörtmacka och kaffe, innan jag tog en varm dusch.
Åkte sen till "Hjärtegryns" affär (på landet), för att hämta ett plagg jag beställt, som jag sett var klart
(en bild på Fejan....).
Blev en pratstund och så beställde jag en outfit till mig själv.........
När jag var hemma igen, fick jag se att hon faktiskt skickat ett meddelande under förmiddagen, att plagget var klart. Men det var alltså två själar, en tanke........som gjorde jag fick för mig att åka dit, just idag.
Till middag serverade Inga ett försök: Hemgjorda biffar på broccolibädd med lök, gräddsås och ost (i ugn) till stekt potatis. Jag tyckte det var ganska ok, men maken "dissade dishen". 
Jag fick sen ta hand om ännu en förolyckad talgoxe, i glashuset. De tar sig in, hittar inte ut, blir stressade, flyger in i glasrutan och bryter nacken. Tragiskt, men inte mycket man kan göra.......
Nu fotboll, värmer upp med Frankrike-Polen inför den intressantare tillställningen: England-Senegal.
Gick helt ok för Holland igår förresten, de är vidare till kvartsfinalen.
Men får nog reklamera lottodragningarna nu, för jag/vi hade tre rätt på samtliga rader för vilken gång i ordningen? senaste tiden. Det ger ju inget som bekant........men snart så........
 
Såhär känns det ibland.......med skillnaden att tomten, verkar sova gott.
 
Tänk....att jag fick tummen ur och planterade detta blomskott, som stått i vas sen sommaren.
 
Helt ok middag, enligt mig.
 
Lät som ett gäng tranor, långt däruppe ovan taket.
 
Idag var stenknäcken på visit, men äter bara vad som finns att hitta, utanför buren.
 
Andra ljuset tänt, med Hollands-choklad till kaffet.......och varsin bulle.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0