Onödigt att släpa hem........

......en förkylning eller vad det nu kan vara. Maken började iallafall snora och hosta vid hemkomsten.
Hade väl känt det redan på tåget......
Han ska på koll imorgon, men behövde inte ställa in utan kunde komma ändå, om han inte blev sämre.
Ja vi lever i varsin del av huset (lite mer än vanligt) inga måltider och fika ute i glashuset.
Men det kan ju också bero på att det är bitande kallt ute, minus 8-9 grader och blåser en del därtill.
Vi får väl se om de ger sig, eller delar med sig (bacillerna) till mig också.
Gör vad vi kan och hoppas på det bästa....... snar bättring och att ingen mer insjuknar.
Skulle kolla på julgransflygningen och frös nästan näsan av mig de fem minuter jag stod ute och väntade på altanen. Men bara ett diffust muller hördes och ingenting syntes, mer än ett vanligt trafikplan där i början av min väntan.
Till middag idag återgick vi till kock Dafgård, för att pröva hans Jansson. Ingen av oss blev dock särskilt imponerad. Slutsats: Bättre låta Inga köra på med den hemlagade varianten........ annars avstå.
Nu återstår beslut om återvinningspromenad........eller inte, för min del.
 
Payton i sin "Pippi-tröja"........
 
Populärt ställe, får fylla på mest varenda dag......
 
Njaaaa-ej, Inga kan mycket bättre än detta.
 
Klarblå himmel (en kort stund) och det enda "flygfä" jag fick se därute på altanen.
 
Faktiskt bara "vår" vik som har frusit, öppet längre ut.
 
Mera vintervy, åt andra hållet..........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0