Tyckte jag sov länge........

.........men det fanns ytterligare ett antal personer i "det utökade" hushållet, som under de följande timmarna behövde wake-up calls.
Vi landade i att det fick bli pizza till juldagsmiddag om pizzerian var öppen.
Ringde vid tolv då de ska öppna för att kolla och de svarade. Frågade hur länge de skulle ha öppet idag och fick då svaret: Ja vi har väl öppet till sex.....eller fyra? det sista var tydligen en fråga till kollegan. Återkommer sa jag........
Dryga timman senare ringde jag så igen, med beställning på sju pizzor och en kebabtallrik (makens val).
Gästerna hämtade och betalade kalaset och nu är vi inte hungriga på en stund.
Maken fick en smart-watch av sonen, så han pillar en del med den. Barnen har nätbaserade pyssel för sig, delvis med julklappar. Nu skulle de kolla film i makens kontor (där har vi största teveskärmen) och jag har fastnat i en deckare "Murder in Procence" aldrig kollat på förut. Mestadels välkända engelska skådespelare är det.........
Gästerna avstod hemresa idag, då jag påpekat väglagsvarningarna och stannar till tisdag förmiddag.
Imorron är det Premier league, så då ska iallafall jag och de stora grabbarna kolla........mest hela dagen. Tottenham har "lunchmatch" och Liverpool tidig kvällsmatch.
Får nog sätta på lite kaffe snart, för ögonlocken börjar kännas aningen tunga...........
 
Pizza på menyn.......och kebabtallrik.
 
Här några "årets julklapp"..........som fått nya hem i helgen......
 
.....ett set till.....
 
....och slutligen, ett "fullständigt". 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0