Inredning.......

.......ägnade sig maken åt från tidig timma idag. Eftersom han gick upp tidigt igår, vaknade han även denna dag i arla morgonstund.
Runt halv åtta kände jag en behaglig kaffedoft, men dröjde ändå en stund innan jag klev ur "bingen" och gjorde mig en ordentlig frukost bestående av flera komponenter.
Maken höll på i sitt kontor och flyttade runt möbler, för att kunna sätta upp och prova alla attiraljer han igår införskaffade. 
Nu är det bara ett provisoriskt "bygge" i väntan på att hitta lämplig möbel, få se hur lång tid detta tar. 
Han har även hämtat in vinylskivor från förrådet och nu låter det mest hela tiden.......
Pugh Rogefeldt och Imperiet har jag iallafall uppfattat så långt.
Soligt och inbjudande att ta en promenad till loppisen, för min del och hem kom jag med en kasse full.....
Inga gjorde köttfärssås till middag med valfrihet på potatis eller spagetti till. Sen gick maken en kortare tur och tittade även han in hos loppisen, då jag sagt det fanns skivor. Dock inget som dög.......
Fikat är avklarat, med bondkakor jag också köpte. Småfåglarna har fått påfyllning, fick pulsa i snön dit.
De kom som "spjut" in i häcken bredvid, väntande på att jag skulle avlägsna mig...... 
Sen inte nog med att Liverpool vann igår, så gjorde även Tottenham (mot serieledande Manchester City), vilket nu plötsligt medför att ligan lever igen. 
Skickade meddelande till dottersönerna och tackade för hjälpen, som Liverpool-supporter.
Allez, allez! svarade den ene och Varsågod!....den andre.
 
Ordentlig frukost.......
 
"Om-möblering"...........
 
Hittade en kul plåtgris idag som kompis till keramikvarianten i sovrumsfönstret.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0