Bankbesök.......

........avklarat, eller .........inte riktigt klart med det som skulle fixas.
Väldigt trevlig tjej i "kassan", men då det förekommit mååååånga transaktioner på ena kontot kunde hon inte skriva ut detta på plats (brist på papper...?) utan var tvungen att beställa centralt, så det kommer med posten. Ja om de gör detta om DU beställer så är jag ute i god tid, så det funkar (men då JAG beställde, hänvisades till lokala kontoret). Moment 22 .....typ.
Ja vi får se.....
Promenad med kompisen och under denna även samtal med fd. kollega, brevbärare på posten under utdelningsrunda. Sen tog vi en kopp kaffe hos henne, innan jag återvände till (nästan) dukat bord med middag.
Maken hade kökstjänst idag och skulle göra fläskpannkaka i ugn.
Då ugnen ändå var varm, passade Inga på att "slänga in" en mjuk pepparkaka, som vi smakar på till kaffet i eftermiddag.
Var på blodtryckskoll 16 dec. och idag ringde sköterskan om att doktorn skrivit ut kolesterolmedicin (som det pratats om) tog bara en dryg månad............ hmmmmm.
Fick dock ett besök inbokat i februari för uppföljning av medicin. (kors i taket......)
Nu blir det nog start av mitt tröjprojekt.....(till mig själv), har en idé i huv'et som vill ut, in the real world.
 
 Traderaköpt batik.....sydde dukar igår, vändbara...... ger två varianter........
 
Passerade det som en gång var Ransbergs skola, mycket betong kvar att knacka bort.
 
Så god en ugnspannkaka kan bli..... men i mitt tycke slår den inte lever.....eller spenaten (från igår).
 
Precis klar, ska bara kallna lite..........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0