En snilleblixt.........

.......slog ned igår angående morfars telefonhylla, som hittades när maken "städade" i sina hyllor.
Snickrades för att ha gamla tidens stora svarta modell stående på, (vägghängd i hallen).
Har funderat ett tag på var jag skulle sätta upp den, men då det inte finns så mycket plats på husets väggar.........
Men så kom jag plötsligt på att byrån (den han också gjort) som sonen inte hade plats för då han flyttade, står i sovrummet och......ovanpå den (av samma trä) står nu telefonhyllan. Riktigt nöjd med "lösningen".......
I förmiddags fick Inga ta hand om ett jästpaket .....igen (i grevens tid) och som vanligt förvandlades det till brödkakor.
Skulle ju tagit en promenad med kompisen, men då hennes make fyller år och grannarna plötsligt ville bjuda på inte ett, utan två olika kaffekalas av den anledningen, har vi flyttat vår gemensamma promenad till imorron.
Men det blev iallafall pizza till middag, som planerat. Och innan maken hämtade den, motionerade Inga dammsugaren en god stund och fick sen även äran att byta påse i den.
Byta påse var det också dags att göra i sophinken och när man ändå var igång........lika bra att fylla på hos fåglarna också.
 
"Fredags-kvällsmat"......till varm choklad (som omväxling)
 
Vi började även på den megastora chokladasken vi fick från Danmark.......
 
Ingas "förtjänst"........
 
Mycket nöjd med min lösning.........
 
Maken vill bara ha samma sorts pizza..........
 
En av dessa ska jag prova ikväll, gissa vilken.........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0