"I väntan på garnet"......

.........var det väl bara att ta sig an och sy klart glashusgardinerna. Vilket nu är utfört, de ska bara strykas innan uppsättningen. När julgranen åker ut, (planlagt till nästa vecka) kommer även byte av gardiner (på ena sidan.....) att äga rum.
Innan jag startade sömmerske-göromålen var det som vanligt sovmorron, följt av macka med kaffe och fortsatt dåsande i sängen en stund.
Till middag ville Inga idag att vi skulle äta kotletter i kantarell och löksås, med grönsaker.
Och precis så fick det bli........ 
Maken har varit ute i blåsten på promenad, medan jag nöjde mig med postlådan t.o.r.
Där fanns ett informationsblad om att från nästa månad, blir det bara post varannan dag.
Efter att ha sytt de sista sömmarna, plockade jag fram (inte så god) mjuk chokladkaka från frysen.
Gjorde sen en "rätt" till kaffet (som Inga bryggde under tiden) bestående av en skiva chokladkaka, konserverade clementiner och spad, samt en kula vaniljglass på toppen. 
Det var klart ätbart, men inget man längtar efter varje dag framöver.......
Till sist kan jag meddela att inatt 03.09 fyller "min bäbis" 39 år. Ja vad säger man........liten blir stor. 
 
Det kokar på spisen.......
 
Min middagsportion.......
 
Två stänglar med blommor och en trdje med knopp på G......
 
Blåsig solnedgång.......
 
......lyser på glashuset.
 
Dagens "kaka till kaffet"......
 
Sonen fyller här ett år..........för trettioåtta år sen, inatt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0