Liten ljusglimt........

........i bältros-tillvaron att ta vara på, var väl den oväntade vinsten mot Frankrike i handbolls-EM.
Inte för att det tar bort det onda, men trevligt tidsfördriv var det iallafall.....och olidligt spännande dessutom.
 Annars är det si och så med nattsömnen beroende på var det bestämmer sig för att svida mest då det är "läggdags". Är det på ryggsidan.....är det kört, annars kan det gå.......
Klen tröst i sammanhanget är väl att samtliga fyra "barn" (med respektive familjemedlemmar) ur vår familj, nyss tillfrisknat eller har covid. Är väl bara en tidsfråga att man åker på det också......som "grädde på moset". Ja inte är det min positiva sida som tagit "kommandot", men lite grinig måste man tillåta sig att få vara.........
Precis i dagarna har jag "firat" två-årsdag för mina minst 4000 steg/dag
Men vet inte om jag orkar promenera runt härinne till den mängden idag. För ut går jag inte, då stormen Malik viner runt huset och regnet öser ner. Vi får se........
Maken hann ta en mindre promenad innan det bröt löst ordentligt. Kaffe och skorpa har vi fikat och innan dess bjöd Inga på frysmat: hemlagade biffar med tillbehör.
 
Ja det dög till kvällsmat, men ingen höjdare......
 
Tulpanerna frodas........
 
Biffar med alla nödvändiga tillbehör........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0