"Nyårslöfte"..........

..........har jag inte för vana att avge, men i år tror jag att det får bli ett iallafall.
Nej inga dramatiska saker, men i mina gömmor finns ett och annat "ufo" (unfinished object) eller rättare sagt inköpt, men inte ens påbörjat. 
Så har plockat fram två broderier, varav minst ett ska vara klart till nästa jul (helst båda två.....)
Igår spelade jag alltså bingolotto, som brukligt vid storhelg, men för ovanlighetens skull gjorde även maken så. Ja alltså, han var med och "duttade" bingospelen på sin lott, medan jag "höll ställningarna" däremellan. 
Och som vanligt kan meddelas att båda dubbellotterna inte bröt traditionen, utan sällade sig snällt till vår nitlotts-skara som brukligt.
Vid tolvslaget bröt sen ett (för lilla Fagersanna) stort fyrverkeri ut och jag fick med en del på en "filmsnutt".
Strax därefter ringde sonen från Danmark och önskade Gott Nytt.......
De hade haft en under omständigheterna fin kväll med sambons släkt, på sjukhuset.
Idag blev det en vända på loppisen och viss proviantering hos Dygnsbutiken. Nu tror jag att vi har "betat av" alla rester. Fick bli sill, ägg och potatis till middag. 
Men imorron får Inga kavla upp ärmarna igen och återigen laga riktig mat till middag.
 
Hittade en liten en, som fick bli nyårs-skål (utökad med en riktig cider.....)
 
Ett av dagens loppisfynd.........
 
En knopp till påväg att slå ut.......
 
.....och ännu fler på gäng.
 
Minst en, helst båda, ska jag  ha broderat klart före nästa jul.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0