Vad i h......gör de .......

......på banken? Ja inte frågar jag som i Hasse&Tages visa....efter tre, utan vad göööööör de egentligen över huvud taget. Ingen kontanthantering och bara öppet 10-13 flertalet vanliga vardagar och helstängt måndag. Skulle fixa kontoutdrag till god man-redovisning, vilket jag blev hänvisad på nätet att göra på mitt lokala kontor...... 
Kom dit ca 14.30, låst dörr (kul - not) kom en tjej till dörren som jag ändå kunde prata med, men inte få hjälp av. Ja ingen idé att ens bli irriterad........
Vi vaknade tidigt idag, redan runt åtta och blev frukost vid nio för både maken och mig.
Tog med en bricka tillbaka till sängen och kunde "dåsa" några timmar till, innan duschen kallade på mig. 
Inga bjöd till middag en riktig favorit: Spenat med tillbehör.
Maken fick så order om att ta ner glashusgardinerna, som jag tog hand om och flyttade hängena från, till de nysydda. De blev sen upphängda också, riktigt nöjd vart jag.
Bilresa till byn och banken........se ovan, därefter COOP och en full vagn, då det mesta var slut i kylen.
Två blytunga kassar att köra hem och kånka in vid hemkomst.
Även garnpaketet hämtat .........
Maken mötte jag på hemresan, promenerande bortåt. 
Då allt var på plats, hämta posten och vila i fåtöljen en stund, innan Inga ropade att det var kaffe.
Medan jag kollade assistentredovisningar sen, fixade Inga varm macka till kvällsmat.
Nu Mandelmann och imorron promenad med kompisen, samt ett nytt försök att få komma in på banken.
 
Testade ett recept på havrefrallor (glutenfria) njaaee......... men kajorna tog för sig ordentligt.
 
Vackert månljus över sjön,  i morse.......
 
Frukostbricka......
 
Middag........."tisdagsfest".
 
Gardiner på plats och en löpare till bordet........materialkostnad 150:- totalt.
 
Nyttigheter till kaffet......
 
"Fjäskportionen" till makens kontor........
 
Garnet har anlänt............
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0