Åskoväder........

.......startade strax efter att jag varit ute hos soptunnan, med en påse.
Plötsligt dånade det av regn på glashustaket och då hade klockan hunnit bli en bit efter midnatt.
Blixtarna lyste upp landskapet över sjön med korta mellanrum. Det var inte särskilt många "knallar", så själva åskan var ändå några kilometer bort.
Dock drog jag ur sladdar till viktiga elekroniska prylar och gick till sängs......för att sova.
Gick sådär .....men till slut somnade jag väl iallafall, med en fläkt påslagen.
Blev imorse en enkel frukost och dåsande i sängen till en nu åter ipluggad teve, med Nyhetsmorgon.
Sen ville Inga att vi skulle göra en broccoli&skinkpaj till middag och så fick det bli.
Maken tyckte att det var lite väl mycket broccoli i pajen............hahahaaaaaa.
Var ute och kollade regnmätaren, trettio millimeter hade det kommit under natten och vattentunnan vid stupröret är nu åter full.
Men trots att solen stundtals skiner, har jag landat i fåtöljen, för det blåser en hel del.
Som "bonus" blev det även en grönvit bläckfisk virkad igår kväll, som sällskap till trillingarna........och alla de andra åttio i väskan.
 
Nu finns det lite fin krondill i växthuset.......
 
Trädet fullt av " svarta tonåringar"........
 
........och så tar vi en flygövning igen.
 
Återkommen från nödvändig shopping av mjölk......och broccoli.
 
Herr Grön........
 
Hemlagad broccoli/skinkpaj........
 
Makens bit.....för min portion såg ut som en dog's dinner..........
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0