Dagen efter............

........sonens bröllop, var vi tydligen väääääldigt trötta, både maken och jag. Vi sov som grisar nästan till elva. Resterande (minus tonåringarna för de var värre sovgrisar än sina morföräldrar...) var uppe säkert flera timmar innan och hade avvikit till loppisen, respektive givit sig ut på en löparrunda innan vi kom ur sängen.
Men sen blev det iallafall fart på Inga, så vi kunde grilla till lunch innan de skulle åka åter mot fritidshuset.
Dock skulle jag skjutsa fadern i familjen till regionaltåg i Hallsberg (fanns inget ledigt på fjärrtåg och som vanligt bara fem platser i bilen). Det var hans tur att ta tåget den här gången....... 
Till lunch serverade maken grillade alster och Inga resterande tillbehör, bland annat en ris-sallad och egenodlade tomater.
Med hem fick de en fika-kasse då vi inte hann med det före avfärd.
Jag levererade mågen till stationen i Hallsberg strax efter tre och återfärden påbörjades direkt.
Mötte efter en halvtimmas körning "Hockeyfond-bilen" påväg norröver och vid hemkomst möttes jag av kaffedoft.
........och nu har tvättmaskinen fått börja sitt arbete.
 
Sen frukost med nyplockade tomater......
 
Grillning pågår......
 
Efter dryga 2,5 timmar i bilen smakade fika bra på verandan.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0