Dags för spruta.........

......nummer två -angående TBE, för att skaffa oss skydd mot eventuella fästingar som man numera kan råka på även i våra trakter.
Men innan dess hade jag en annan träff, med frissan. Tog med mig paraplyn på promenaden dit, bara för att det INTE skulle regna på mig, vare sig på dit- eller hemvägen.
Fungerade bra, då regnskuren kom medan jag blev friserad som bäst. När jag gick hem, sken sen åter solen.
Hemma hade Inga gjort iordning alla rester, så det var bara att blanda till pyttipannan i stekpannan och steka varsitt ägg därtill. 
Så hade klockan blivit dax för avfärd till närhälsan och det beställda sticket.
Maken fick ta hand om ärendena till Apoteket efteråt, medan jag pantade flaskor och handlade mat. Vi var klara ungefär samtidigt faktiskt.
Macka till kaffet och massa körsbär, nu får vi se vad magen tycker om det..........
Åter fullt i kylen och imorron (eller senare i veckan) ska Inga rulla biffar, för till helgen blir två barnbarn "levererade" (pga resor i arbeten och ingen barnvakt). På måndag kommer så två barnbarn till med tåget och på tisdag anländer modern. Vi får hoppas på hyfsat väder........
 
Chokladkakamed glass och frysta körsbär......igår till kaffet.
 
Första paprikan från växthuset, men hade behövt sitta lite längre.......
 
Söndags-slut........
 
Jodå......den blev klar igår.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0