Det blev tre.........

..........rosa bläckfiskar med bruna ögon, av det rosa nystanet. Nu finns bara "en snutt" kvar av det, men istället är trillingarna Rosa födda och nu klara att flytta till kollektivet i väskan.
Ganska trött idag, men behöver ju inte göra särskilt mycket så funkar ändå......
Sov länge och relativt mycket inatt (när jag äntligen hittade sängen runt två....) och imorse blev det en "fusk-frukost"....typ. 
Slutligen pockade duschen på en date och den var uppfriskande och trevlig.
Därefter var det redan dags att fixa middag. Inga behövde hjälp med att banka fläskkotletter till schnitzlar, så det åkte jag på.
Intogs på verandan i skugga men trots att det blåser en del, börjar värmen bli aningen för tilltagen enligt min smak. Därför satte jag mig i fåtöljen med fläkten på och monterade de rosa systrarna.
Men nu kommer säkert maken snart och tycker vi ska dricka kaffe........
I förrgår förresten, fick vi en inbjudan till bröllop. Sonen och hans sambo ska ta nästa steg (de förlovade sig den 9:e april i år). Så istället för "julklappsblues" får nu maken gå på borgerlig vigsel sista helgen i juli.........tillsammans med mig och säkert några till.
I posten idag fanns assistansredovisningar, som jag kollat och tar nog en promenad till brevlådan med, när värmen svalnat av.
 
Vi smakade av baket igår till kaffet. Då kom jag på....att brödet är helt osötat (glömde sirap).
 
Lite överblivet mos sen middagen..........blev det till kvällskorven igår.
 
Lite mörka moln.......gav en aning regn under natten.
 
"Fuskfrukost"......
 
Schnitzel med kvarvarande ris....till mig, maken fick pommes.
 
Grön och fin ek vid postlådorna......
 
 De rosa trillingarna.......
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0