Det hände igen........

.........redan i förmiddags, att Inga ställde till med bak. Idag fanns ett jästpaket avsett för söta degar som "sjöng på sista versen". Snäll som Inga är, förbarmade hon sig över detta och satte en bulldeg.
Hälften blev nötkrämsbullar och resterande delen, den vanliga vaniljsorten.
Mitt i detta var det hög tid för middag, så jag fick tränga mig på och koka pasta, samt värma på såsen ......gjord igår.
Maken roade sig med att slå gräset i slänten under tiden, för regnet hade slutat och solen har numera tittat fram igen.
Tro det eller ej, men det var även dags att handla mera mat, så efter en stunds vila i fåtöljen åkte jag en tur till Tibro.
Två tunga kassar fick maken bära in från bilen nyss och nu är de på plats i kyl och skafferi.
Hela diskbänken är full av nybakade bullar, som längtar efter att få vila (åtminstone några dagar....) i frysen, innan sugna barnbarn kommer på besök.
Men först ska vi dricka kaffe och provsmaka........båda varianterna.
Ikväll får det så bli mera fotboll, (för min del iallafall)..........kollade nästan hela matchen igår.
......och imorron, finns ytterligare ett jästpaket att ta beslut om.
 
Där försvinner hann ner i slänten med röjsågen..........
 
Då tar vi middag: Kyckling, champinjoner och purjolök mm. i såsen.
 
Här är dom.......två sorters bullar.
 
.....och här några som inte fick plats på plåten.
 
Kvällsmat............
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0