En spark i baken........

......eller hur man nu ska uttrycka det, var ett telefonsamtal som kom när jag höll på att vispa ihop pannkakssmet.
Det var "grannen på hörnet" som gärna ville komma bort på en pratstund med fika.
Det är ju alltid kul så jag sa: Ge mig en halvtimma att passera duschen först bara.........
Gjorde klart smeten, satte på kaffe, duschade, fick på mig kläder, hann titta i postlådan (i onödan...)
och startade att kratta ihop alla äppelkart som blåst ner.
Gjorde så avbrott för fika och prat med både granne och hund.
Maken tittade fram i altandörren och fick sig en utskällning.....trots att han var på hemmaplan.
Fikagästen skulle sen vidare på Hova Riddarvecka och jag återvände till spisen, för att värma grönsakssoppa och steka pannkakor.
Nu har vi ätit, jag har krattat klart och tömt tvättmaskin två (samt skakat av alla små pappersbitar.....), hängt upp och satt igång nummer tre. Hämtade sen precis en räkning i postlådan........
Jag chillar i fåtöljen en stund...........because I''ve earned it............
Då var även den obligatoriska eftermiddagsfikan avklarad, idag blev det en macka och avocado som tilltugg.
 
Nu har pumpaplantorna börjat blomma........
 
Hemlagad grönsakssoppa från frysen och lite pannkakor med sylt.
 
Krattan blev lite trött så den får vila, mellan de två äppelkarts-högarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0