Ett loppis-besök.......

........blev det idag. Har inte varit där på några veckor nu, men idag kändes det som ....något att göra, innan dagens middag skulle serveras.
Började dock med en riktig frukost och tevehäng, innan duschen undrade om det blev nå't.........
Igår efter att vi fikat eftermiddag, tog jag hand om de kvarvarande tomatplantorna och såg till att de fick gå hädan, förutom två som var ganska ok. Dessa planterades i kruka att få stå på bordet utanför köksfönstret. Några kaktussticklingar kom också ner i jord och gurkplantan i glashuset fick en pinne att "dansa" runt.
Lite skräp fick skjuts till återvinningsstationen och en bit av den kvarvarande pajen blev min kvällsmat.
Men som sagt, var på loppisen och hittade en vas, strumpor till maken och två rullar disktrasor.
Sen mötte jag också yngste kusinen, så det blev lite snack.
Till middag hade Inga hittat porchetta i frysen och en färdig potatisgratäng i påse i kylen.
Vädret är lite sådär, ska det regna eller ska det inte, men temperaturen ligger på en alldeles utmärkt nivå, enligt min smak.
Lotto igår gav fem rätta siffror men i fel kombo (3+2) så inget bidrag där.
En nystartad bläckfisk, kanske blir klar idag.......... 
 
Gårdagens fika.......
 
Solens sista strålar........
 
Ny dag......och Inga fixade riktig frukost.
 
Dinner is served...... 
 
Fåtöljutsikt......gurkplantan med sitt nya stöd. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0