God övertalningsförmåga..........

........visade det sig att jag hade och "lurade mig själv" att ta fram mönster och tyg medan maken gick på promenad framåt kvällen.
Hann ganska precis att nåla fast alla delar och klippa till en klänning, innan han återvände.
Idag har jag först nålat alla sömmar och sen tråcklat dem. Efter att ha provat den, bestämde jag mig för att ta symaskinen i bruk och sy nästan alla.
Så var det dags att äta middag och turligt nog bistod Inga med att bjuda på korv stroganoff. 
Fortsatte sen med att nåla ärmhål och halslinning, samt sy dessa för hand.
Maken tog med sig bilen till Hjo, för att lyssna på blues och jag fortsätter med att "sicksacka" alla sydda sömmar......för hand, vid teven.
Jo det finns zigzag på symaskinen, men tyget är ganska tunt och det brukar bara jäklas med zigzag-sömmar då enligt erfarenhet. Men jag har ju pensionärstid att ta till............ 
Dessutom är det sådant väder ute just nu, att inomhusarbete är att föredra..........både idag och samma elände är ju utlovat till imorron.
 
Passade på att göra en "dubbelgångare" till den som emigrerade igår.......
 
Bara att starta jobbet, innan solen kommer runt huset..........
 
Avbrott för middag.......
 
.......och lite senare för fika.
 
Kvällsmat.....köttfärspaj med gräddfil.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0