Helt oacceptabelt........

.........är det att man vid feldragen autogiro-summa av försäkringsbolaget, ska behöva vänta en hel månad, innan de betalar tillbaka pengarna. Om det handlat om några hundralappar vore det ändå fel i sak, men då det rör sig om tiotusen kronor är det fruktansvärt irriterande.
Tjejen i kundtjänst var det inget fel på, men förfarandet/handläggningen i sig är helt horribel. Lämnade ett kraftigt klagomål på att de måste se över sina rutiner och ändra. 
Tur i oturen var väl ändå att jag (av en slump) upptäckte ett (kraftigt!) minus på makens konto, som inte skulle finnas, men varit där i snart en vecka. Så åtgärder kunde göras för att stoppa stora skuldräntekostnader.......också.
Ganska uppretad är jag........
Annars fick jag under förmiddagen vara chaufför till maken, som (precis som jag förra året) fick åka in till ögonkliniken på sjukhuset och kolla upp "sin fluga" i ena ögat. Han har sin i höger öga, medan jag har min i vänster. Normala åldersförändringar, men bör kollas och hålla ögonen på framöver....... 
Då de droppar i något vid undersökningen, får man inte köra på några timmar.
Lämnade av honom och åkte på lite shopping under tiden. Väl hemma hade sen Inga gjort en tacogratäng av kvarvarande potisgratäng till middag.
......och nu får jag försöka tagga ner, efter telefonsamtalet med Folksam.
Snart lite kaffe........med glass idag. Sen har jag virkat två nya bläckisar (hahahaaaaa) som nu ska monteras.
Inga bjöd på Ceasarsallad till kvällsmat och medan hon mixtrade med det, kunde jag utföra några mindre arbeten i trädgården. Maken tog en promenad.............
 
Något udda fordon på "långbesök" vid Sågvägsinfarten......
 
Nyttig fika igår........
 
Första tomaten skördad.....delad på två och uppäten.
 
Dessa jä.....la kajor, nu har de hittat ärtorna och har kalas.
 
Tacofärs adderad och så blev den överblivna potatisgratängen ny middag.
 
Romrussinglass blev det idag.......
 
Två Ceasarsallader........coming up.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0