När grävlingarna löpte gatlopp........

...... vid halv tolvtiden, var jag påväg att posta ett brev.
Såg att det kom något springande bortifrån busshållplatsen, som fortsatte på gatan förbi mig, passerade vårt hus och så nerför backen. Då den första passerade mig "skällde och morrade" den till och då vek den andra grävlingen av ner i hörnhusets trädgård istället.
Blev så paff att jag inte fick upp telefonen i tid, för att föreviga stunden.
Innan dess hade barnens föräldrar anlänt och kvällsfika serverades i skymningen.
Sen var det lite si och så med att komma till ro och somna. Men slutligen så......... och jag sov sen till halv tio.
Full aktivitet på delar av gästerna var det då, sen ett bra tag. Jobbmöten avlöste varandra för de vuxna, medan tonåringarna sov vidare och de små gärna spelade..... på padda och telefon.
Så småningom efter en skön egentid i duschen, startade Inga och jag ett teamarbete för att få middagen på bordet. Nästan femtio biffar, rivna morötter, potatis, brunsås och lingonsylt ställdes fram och endast EN biff, lite sås och morötter var allt som fanns kvar då alla var mätta och nöjda.
Mera jobbmöten följde för mågen, medan dottern skjutsade äldsta sonen till tåget (då inte alla får plats i bilen....) och fortsatte sen för att träffa sin storasyster, på ett fik i Tibro.
Vi andra fikade också, strax innan fotbollen startade och när matchen nästan var slut, åkte hela familjen vidare till sitt fritidshus.
Nu återstår återhämtning och iordningställande av fastigheten. Tillbaka till pensionärsrutiner ett tag, för om dryga två veckor dyker de åter upp. Då för att närvara vid morbror Oskars vigsel.
 
Vi "grundade" med varma mackor igår........
 
......innan kvällsfikat med föräldrarna.
 
Den senast påbörjade bläckfisken, blev också klar för resväskan.
 
Dottern i jobbmöte........
 
Middagen är klar att ätas.......
 
"Tågtaxin" klar för avfärd........
 
Så var det fika igen........
 
I växthuset blommar basilikan och i bakgrunden skymtar vår första (snart klara) gurka.
 
Klara för avfärd?? Nja, diskussion pågår om vem som ska sitta fram, sonen tog en "del"-seger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0