Nu blir han genomblöt.......

.......maken som gick ut på promenad för en timma sedan och de senaste tio minuterna har det fullkomligt vräkt ner. 
Men dagen startade med "pensionärsrutiner"........iallafall mina egna. Frukost med tillbaka till sängen, jag kokade faktiskt ett ägg och hämtade några salladsblad i trädgårdslandet till mackan.
Sen låg jag där och dåsade av och till, någon timma till.
Vid lunchdags var det en hel del smårester i kylen att ta tillvara och de fick bli en nästan vegetarisk pastasås till spagetti.
Fortsatte sen att ta igen mig en stund i fåtöljen, innan jag tog mig i kragen och for till centralorten för proviantering. Två fulla kassar att plocka in i skafferi och kyl, sen fanns det rester att ta till eftermiddagskaffet.
Ytterligare en stund i fåtöljen, sen testade jag att "härma" herr Mandelman och plockade svarta vinbär med bärplockaren. Gick ganska bra......och fort. Två liter på tio minuter och sen kunde Inga koka gélé.
Samtidigt kokade jag en saltlag till de två Västerås-gurkor som fick följa med hem från affären.
Har varit sugen på saltgurka ett tag nu...........
Röjde sen det sista efter övernattningsgästerna och dammsög huset.
Ska strax steka två hamburgare, medan maken strippar i glashuset och sen fortsätter in i duschen. 
Så får det väl bli lite fotboll på teve........för nu är jag ganska slut i de flesta kroppsdelarna.......förutom huv'et. Alltid något..........
.........och nu försöker solen lysa lite igen, innan den går ner. 
 
Då ger solen upp under onsdagskvällen........
 
"Rest-sås" till spagettin......
 
Då kokar Inga lite gélé.......
 
Nu börjar luktärterna där i baljan.....att blomma.
 
Gélé och inlagd saltgurka klara......
 
Efter regn kommer sol........
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0