Ny solig dag.........

........startade med att barnen (de små) var vakna redan vid sju.
Jag var uppe och pratade med dem helt kort, men återvände sen till min säng, pratade efter en stund med maken: Att de är vakna nu.......
Sen somnade jag om.......och vaknade klockan elva! Där hade försigått en hel del på de timmarna, bland annat var deras frukost sen länge avklarad.
Själv fixade jag mig några mackor och en kopp kaffe. Den yngre av de äldre, vaknade rätt snart och efter lite "uppmuntran" kom även den äldste ur sängen. 
Mormor tvingade dem att äta frukost som grund för dagen, om än rätt sent på densamma.......
Samtliga i huset (utom undertecknad) gick så ner till sjön för att bada....(eller bara titta på) och fika medhavda bullar/kex. 
Rätt omgående återvände dock näst största barnet, på grund av att det var för varmt.
Jag tog sen tag i korvgrillning (i ugn) och dukade lunch vid fyra. Ja tiden går fort ibland.........
Morfar och de två små hade iallafall badat.
Nu sitter barnens mor på tåget och anländer med bussen om några timmar.
Till dess, eller något tidigare ska Inga ha fixat varma mackor som nästa mål mat och så fikar vi lite när mor kommer.........undrar bara om alla små kan hålla sig vakna.
Verkar som att deras far också kommer samtidigt, men med bil.......
 
De var snälla och höll mig sällskap till min frukost och skålade med smoothies.
 
.....och över alltihop vakar Snögubben.
 
En geting arbetar i klöverblommorna på gräsmattan.....
 
Ute på sjön har någon parasoll med i båten.
 
Bad......
 
......och fika, förevigat av morfar.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0