Parkeringskaos........

......i lilla Fagersanna var det idag vid loppisen, eller kanske vi ska säga loppisarna.
Ytterligare en sådan har nämligen öppnat i resterande del av den gamla Ulferts-fabriken.
Ska dock sägas att det i den etablerade loppisen sen över fem år, är det mycket bättre ordning och trevligare. Dessutom finns ju fiket där med mycket gott att välja på.
Var för några veckor sedan inne på den nya, men vände nästan i dörren. Där var så mycket grejer huller om buller så "Man såg inte skogen för alla träd".
Får väl gå in ännu en gång och ge dom en chans till framöver........
Parkerade bilar överallt, så jag fick ställa mig vid busshållplatsen. Jo för jag hade bilen med, då jag också skulle proviantera lite i Dygnsbutiken efteråt.
Dock köpte jag en liten låda kantareller (och fick med två "snacksgurkor" gratis) på loppisen. De gav även tips på hur man enkelt gör saltgurka.........vilket jag provade vid hemkomst (avsmakning imorron).
Svampmackor blir det till kvällen, som fotbollstilltugg är det tänkt. 
Men både Inga och jag är lite trötta nu efter middagen (grillad kycklingfilé med ris och såser). Därför  tar vi igen oss i fåtöljen en stund innan fikan, så vi orkar med den........(hahahaaaa).
Och i USA föddes en liten prinsessa (till) den 14 juli. Ännu en avlägsen släkting.......nästa generation.
 
Det växer i växthuset........
 
Paprikor........men svårt att veta när de är mogna att skörda.
 
Ännu mer tomater på gång.
 
"Pizzamacka" till gårdagens kvällsmål......
 
Söndagsfrukost.....
 
"Loppis-kantareller"........
 
Middags-"buffé".........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0