Regnet öser ner.........

.........där utanför, men det behövs en bra portion väta för växtligheten så det kan vi enkelt leva med för ett tag. 
Dock slipper man inte vattningen i växthuset, men det är ju ändå ganska snabbt gjort.
I fredags blev det alltså "ihopkomponerat" (på fri hand) en kjol i åtta våder, som jag hoppas ska både  falla i smaken.....och passa ett av barnbarnen, inklusive två hårbandsscrunchies.
Hittade sen en del andra prylar på loppisen, som kan vara till belåtenhet för de minsta och dessutom en tunika till mig själv i den vackra färgen svart.
Thai-kocken fick laga mat i lördags, men Inga bjöd på ugnsfalu igår och idag har vi ätit resterna från dessa två middagar.
En tur med pantflaskor och för att handla mera mat, utförde jag för en stund sedan och maken hjälpte Inga med dammsugning av huset nyss.
Imorse bjöd hon mig på ordentlig frukost, med kokt ägg.
Maken förbereder så Zäta för en utflykt, först till kusinerna i Västerås, sen övernatta i Ängelsberg hos dotterns och därefter blues i Krylbo.
Själv har jag vissa planer på att förbereda en del i matväg, då vi åter får huset fullt på fredag på grund av det stundande bröllopet på lördag i Falköping. 
Men ska även hinna göra en utflykt med reskompisen på torsdag.
Nu snart är det kaffe.................
 
Luktärterna är just nu till sin fördel........
 
.......och i varierande färger.
 
Klar och nystruken flickkjol.......
 
Min frukostbricka........
 
Regnig vy att se från fåtöljen.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0