Skulle bara.........

........dammsuga och snygga till lite i allmänhet, men det slutade med först dammsugning av hela huset och sen tvättning av golv......nästan överallt.
Maken tog tag i och röjde sitt "köksbord" inne på kontoret. Det är nu tomt ( efter att ha varit "smockfullt" av skivor m.m.) och kan åter användas som pysselställe för barn.
Och varför skulle tvättmaskinen klara sig från arbete, i rådande situation? Så den snurrar runt en massa vittvätt och sängen väntar på ny bäddning.
Själv sitter jag alltså nu och ljuger ett tag i min fåtölj, för att vila alla trötta kroppsdelar.
Ropar nog snart på Inga att hon får fixa till middag, börjar bli lite sugen. Idag har hon föraviserat att det blir fläsk med löksås. Ska smaka gott...........
Middagen avklarad och all ren tvätt från igår har fått hjälp att hitta till sina platser i skåp och byråer.
Nu snurrar torktumlaren med vittvätten, men där tar det några timmar till innan den kräver min hjälp.
Lite "kafferep" med nybakta kakor (från gårdagen) känns som det kan vara på sin plats........ ganska omgående.
Undrar lite över varför jag plötsligt känner mig sömnig........hahahahaaaa.
 
Levererade ett litet paket igår till ett "födelsedagsbarn"........
 
De båda blå "enäggstvillingarna" har sällat sig till övriga.........syskon.
 
Den utlovade rätten är serverad........
 
Väntar nu på dessa två.........några år äldre än på bilden dock och rensa brysselkål slipper de den här gången........ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0