Vidrig värme och handarbete........

.......kan man snart sammanfatta denna torsdag med. Just nu verkar värmen nå sin kulmen här i Fagersanna och då står det 33 grader på termometern och klockan har passerat fyra.
Moln påväg in också, som tar bort den värsta solvärmen.....förhoppningsvis.
Var uppe vid nio och åt lite frukost, men somnade sen om ganska skönt en bra stund. Maken sov fortfarande då jag gick in i duschen.
Visst vänder även jag på dygnet, men han har friidrottsdygn och då får man lägga på några timmar till..........
Inga serverade ugnsbakade spetskålsbitar med köttfärssås till middag.....klockan tre och jag fortsatte mitt klänningshantverk från igår.
Men nu är jag klar och ska bara stryka det färdiga alstret. Kan nog duga att ha på sig till sonens vigsel om en dryg vecka.
Nu tycker dock maken att det är dags att dricka kaffet han har gjort klart. Till detta får det bli en glassbåt idag.
Nä, fortfarande betydligt svalare inomhus........i fåtöljen, med fläkten på. Men ska strax stryka den färdiga klänningen, så den blir vacker på bild........hahahaaa.
 
Plantan med gröna druvor har efter fem år (minst) för första gången druvor på gång.
 
Mycket äpplen har vi krattat upp från marken, men är ändå många kvar på trädet.
 
Frukost med egenodlad tomat (dock ej den här gurkan......)
 
Var ju "tvungen" att testa ugnsbakad spetskål.........
 
Jodå......smakade väl helt ok.
 
Bäst att snabba sig......innan den blir välling i värmen.
 
Struken och klar..........men det var svettigt värre.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0