Vilken tur........

......att jag har Inga, som kan ta tag i och göra iordning efter mig när jag får mina "stollaryck" och sätter igång både det ena och det andra..........
Maken åkte vid halv tio och jag hade då precis tagit mig ur sängen för att söka lite frukost.
Då Inga kokade två ägg igår, fanns ett kvar till frukostmackor idag. Bara att gå ut i trädgården och hämta lite sallad och en tomat att pimpa med. 
Lite senare (framåt lunchtid) tog så Inga med sig bärplockaren och befriade svartvinbärsbuskarna från några liter bär. Hon tyckte att jag skulle koka lite äkta svartvinbärssaft och så blev det.
Medan bären sen rann ner i bunken, föreslog Inga att jag skulle ta vara på tiden och göra en sats småkakor. Blev då skurna chokladkakor, hel sats den här gången och nu står två plåtar färdiga småkakor och svalnar. 
Till lunch fick jag ta tillvara rester av potatismos och tillredde "potatisbullar", till dessa serverades bacon, broccoli och lingonsylt.
Ganska trött sitter jag nu i fåtöljen och vilar allt som värker. Men det kan nog bli någon mjuk kaka också innan jag ger mig för dagen och inväntar semifinalen i fotboll mot England.
Ute blåser det bra igen, men solen har varit på visit nästan ända fram tills för en stund sen.
...........och igår kom det ca 35 millimeter regn.
 
Duvunge ute på flygtur med en förälder, tar en paus.
 
Förberedelser.........
 
Efter regnet kom solen och gick ner.......
 
En "snäll" snigel som är fiende till mördarsniglarna.........har jag läst.
 
Hembakt bröd, egna grönsaker.........och kokt ägg, startade jag dagen med.
 
Lunch.........
 
Klar saft........
 
Färdiga chokladkakor........
 
Tack Inga för att du diskade allting............
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0