Cyklister, bluesfest och vattenläcka.......

......är allt vitt skilda saker.
 Men gårdagen flöt på i stort sett som tänkt, vi åkte som planerat och sonen var i tid.
Han parkerade sin elbil och åkte med mamma. Det var bestämt så, eftersom jag skulle vara lite taxi uppe i Ängelsberg till och från tåg, samt hämta på vandrarhem.
Vad som inte var planerat dock, var alla dessa dj.....la cyklister från Mölltorp till Askersund, med fartbegränsningar varierande mellan 40 och 60. Visst hade vi koll på att det var Vättern-rundan (och svärsonen skulle egentligen varit på plats där och jobbat..... ) men jag var väl lite naiv och trodde att de så tidigt på morgonen inte i några större mängder skulle ha nått våra trakter.
Så fel jag hade, väldigt många i stora klungor heeeeela vägen i minst sex mil, föranledde en försening i färdtid på ca halvtimman. Ändå var vi på plats före avtalad tid........
I väntan (ungefär tjugo minuter) på att hämta vid tåget, hann tre myggor bita mig. På med myggmedel (rikligt), såpass att det "doftade" i hela bilen.
Sen kom musikerna och riggade upp och då var det dags att hämta nästa gäng från vandrarhemmet.
Musik, mat och fika varvat med blues varade ända till halv sex.
Fortsatt samkväm med släkt och en del grannar följde till sena kvällen.
Ut i husbil för att försöka sova, gick sådär........fick plötsligt kramp i låret och snabbt ur sängen gick också sådär......men slutligen släppte det och somnade väl några timmar.
In för frukost, sen drog jag och sonen före, maken skulle komma efter strax i husbilen.
Hemma öppnade jag dörren, stängde av larmet och fick samtidigt höra att det spolade..........
Glömt stänga av kranen?? Nej......det sprutade/rann fram vatten under handfatsskåpet. Sonen konstaterade att ett rör släppt till blandaren. Han hittade huvudkranen och googlade fram en jour-rörmokare. Nu är handfats-rören pluggade och reparation följer imorron eller tisdag, lovade han.
Maken åt under hemvägen, så jag hämtade en pizza, sent omsider.
Rätt mör sitter jag iallafall skönt i min fåtölj och senare blir det den egna sängen.......
 
Kvällsmat dagen innan avfärd.......
 
Nu kommer musikanterna.......
 
......och så är de igång.
 
Fikat är klart att bäras ut till "kiosken", där de minsta barnen serverade......
 
Kusin Ola med särbo/sambo......
 
Bonusdotter med make......
 
Storasyster och lillebror......
 
"Selected bluesband" tillsammans med största fan-et........
 
Svärsonen plåtar sin nya cykel..........han fick i födelsedagspresent.
 
Nu finns det även gula "holländare" i rabatten. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0