Det blev en till........

........bläckfisk igår kväll, så nu får halvdussinet fullt, göra sällskap med de andra ca femtio.......
Sen finns ju ytterligare tolv "på utflykt" i Hjärtegryns affär.
Planterade även några tomatplantor i en hink att stå på altanen, samt en gurkplanta i en stor kruka i glashuset.
Till kvällsmat fick det sen bli jordgubbar med gräddmjölk och prinskorv med senap därtill. Precis så som far gärna åt. Även jag uppskattar kombinationen, men med mig försvinner denna något udda (men goda....) tradition.
Vaknade till en solig söndagsmorron, Inga tyckte det räckte med två mackor idag....... till kaffet. 
Nyss kom det dock en regnskur. Hittade en ganska livlös humla på vardagsrumsgolvet, bar ut den till en liten vattenpöl och hen kvicknade till omgående.
......och nu kom det en skur till, kort men intensiv. 
Middagen bestod av (en till) delad portion från Millners, makrill med potatismos (även idag blev vi mätta).
Efter fikat gick maken till Fagervi på fotboll, medan jag satte mig vid teven för att se Norge-Sverige.
Underhållningen uteblev dock för båda........ förlust 0-4 på IP och lika illa i Oslo 3-2 till hemmalaget.
Tacka vet jag Liverpool............men nu får jag vänta till hösten på deras matcher.
Hann med lite trädgårdsarbete i pausen och stekte mig lite halloumi till kvällsmat, samt lade kött i marinad. kanske kan vi grilla imorron.........
Ps. Ytterligare en bläckfisk tillverkades under den tråkiga fotbollen...........
 
Äkta, god och unik P-O Westman-kombo.........
 
"Broder Turkos" föddes igår........
 
Det får duga till frukost....sa Inga.
 
Räddad till livet från vardagsrumsgolvet......
 
Nästan fullt utslagen idag........
 
....och till sist en "Sladdis", precis klar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0