Det blev fem.........

.....nya bläckfiskar som nu är helt klara......att flytta in till de andra  "kompisarna", i den svarta resväskan.
Men igår kväll var vi på annat nöje. Medan maken stod och lyssnade på bluesmusiken gick jag en rekognoseringsrunda bland foodtruckarna för att uppdatera oss på vad ätbart det fanns att köpa.
Då vi träffat på gamla postisar, fick vi rekommendationer på souvlaki och det blev så.
Smakade bra och ännu fler postisar stötte vi på, eller mer korrekt kanske, fd. postanställda.
Flertalet av dom var som vi pensionärer, men en slutade förra året och jobbar nu som serviceassistent på kommunen. En annan (som strax skulle upp och spela trummor på scenen....) hade precis sagt upp sig och tillverkade istället numera kök. Båda sa sig trivas med det nya mycket bättre än posten. Ja det var bättre förr......konstaterade alla vi forna kollegor, angående vår dåvarande arbetsgivare.
Maken hittade en öl att köpa och så lyssnade vi en stund på fd. kollegan därbakom på trummorna, innan jag körde oss tillbaka hem.
Vaknade så småningom till en solig lördag och begav mig återigen in till Tibro. För att kompletteringshandla en del, men även kolla in knallemarknaden.
Kom hem med churros, choklad-donut, svenska jordgubbar och dessutom två färdiga middagslådor från Millners. Vi delade på den ena och båda blev mätta.......
Sen har jag alltså slutmonterat bläckisarna och nu snart dricker vi kaffe med alla onyttigheter till som jag släpat hem.
Tanten sitter för övrigt och jäspar i sin fåtölj............så kaffet behövs nog, pronto.
 
Med maken på blues......
 
Gott om foodtrucks fanns också på plats......
 
Maken (och jag) äter souvlaki och tittar på uppträdandet samtidigt......
 
Såhär glada är man då man slutat på Posten........
 
.....och bakom trummorna sitter en fd. postis till.
 
Gomorron sa Inga vid tio........
 
Limousiner på rad.....men de har även mat att sälja där..........
 
Pioner på gång i rabatten.
 
Att välja på till fika.....och kvällsmat.
 
Här är de fem nya syskonen.....klara att flytta in i väskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0