Det blev grillning.........

......men vi fick avvakta regnet vid middagstid. Maken satte sig och passade upp på köttet, medan jag förberedde det övriga.
Innan dess hade jag varit i Tibro och inhandlat en massa tunga saker (dricka och vattenmelon) till nästa helgs trädgårdsfest med blues. Blev även en blå-lila blomma till en tom kruka i trädgården.
Imorron är det mer som ska handlas på Hem&Hobby, efter att jag deltagit i ett arbetsplatsmöte med systers assistenter.
Blomman är satt på plats och sen tryckte jag även ner några ärtfrön, bredvid björnbärshallon-plantan.
Men först rensade Inga bort ogräset där.
Nu en stunds fåtöljhäng för att skriva inköpslista till imorron. Med teven på i bakgrunden och så kliar det lite i bläckfiskfingrarna............
Ute blåser det en hel del, men vi kan sitta i glashuset och fika om en stund. Inga passade på att köpa med två muffins från affären.
Maken gick på promenad och mina bläckfiskfingrar har nu åter ett alster att pyssla med .........
 
Växer både bra och lite sämre....där i grönsakslandet.
 
Ciabattabröd i tre olika varianter till frukost.
 
"Grillmästar'n" är lite bekymrad.......han lade i för lite briketter, så det tog lång tid att grilla.
 
Ny blomma planterad.......
 
Slutligen blev det middag....med lite för välstekta pommes......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0