Energinivån........

........låg idag på en betydligt högre nivå. Ja nu ska ni inte tro att det blev full fart från sju.........
Nej, så illa var det inte, utan mer normalt i detta huset vid niotiden....plus att jag idag kände mig sugen på frukost....igen.
Ropade på Inga, hon var också pigg och serverade strax två mackor och kaffe till mig där i sängen.
Jag vilade ut (för säkerhets skull...) till tolvtiden.
Men då röt Inga ifrån att nu behövde hon hjälp i köket, annars blev det ingen Jansson, eller sill, eller köttbullar till nationaldagsmiddag. Så det var bara att sätta fart och börja assistera......och två timmar senare kunde vi ta våra tallrikar med traditionell svensk festmat och avnjuta den till varsin nubbe i glashuset.
Lite senare var det så åter dags för en glashus-sittning, med kaffe och "efterrätt".
Strax därefter gick maken på promenad och jag tog med mig trappstegen och städade bort ett påbörjat getingbo (tomt) ovanpå makens kontorsfönster, samt torkade av och putsade detsamma.
Vattnat i växthuset och filmat hackspetten (en av de minst fem gångerna han var här idag), .....har jag också hunnit med. 
Dessutom har jag i fåtöljen (gamla vanliga fortsatt) test-virkat med det i förrgår inköpta garnet. Vad det blev? Mer bläckfiskar såklart......hahahaaaa.
 
Färsk egenodlad dill till potatisen idag.....
 
Köttbullar till idag och biffar till imorron gjorde vi....jag och Inga.
 
En Jansson blev det också.........
 
Då var det klart att hugga in.........
 
Till kaffet idag.......
 
Här är han den tjattrande hackspetten........
 
Nationaldagen börjar gå mot sitt slut.....med en båt på sjön och vackra moln ovanför.
 
Jodå, nyinköpta garnet funkade utmärkt till bläckfiskar det också.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0