Falköping tur och retur......

.....var det alltså på "listan" idag. 
Vänster axel fotograferad ur alla vinklar, så bara att vänta på fortsättningen.
Därefter var tanken att jag skulle titta in till sonens sambo på en fika. Men då jag kom dit hade hon lunchen klar. Så efter en tallrik spagetti med köttfärssås och vårrulle med sallad, var jag väldigt mätt.
Vi pratade en bra stund, innan jag tackade för maten och fick kaffebrödet med hem.
En sväng in för att hämta makens paket och handla lite av det som var slut i kylen och sen hem.
Vid "Hönsa-korset" ringde telefonen och sonen undrade om jag passerat Tibro.........
Kan vända, sa jag då och vi möttes vid Millners. Han hade några teknikprylar över efter bilbytet, som han undrade om vi ville ärva. Tack så mycket sa jag och sen får vi se om dessa blir till användning. 
Nu har vi fikat och maken har provat sina efterskickade kläder, vilka inte passade och han fick vatten på sin kvarn.......att postorder bara är till ondo. Men även om allt ska skickas tillbaka, så var ett plagg till belåtenhet, men för stort. Detta har han nu beställt i mindre storlek, så får vi hoppas att det blir bra då det anländer.
Sitter i min rökdoftande fåtölj och känner mig lite trött. Behövs inte så mycket action för tant i mina år, förrän man blir det.............
Apropå ålder......så är det någon annan i huset som får lägga till en pinne imorron.
Får han något paket? Visar sig.....blir han överraskad?........visar sig det också.
 
Altanhörnet i kvällssol.......
 
Makens paket ser likadant ut nu i väntan på returinlämningen, men med tejp istället för plastsnören.
 
Tack för lunchen och trevligt sällskap, samt för dessa fikabullar vi nu har ätit upp.
 
Hoppas att denna trivs i sitt nya hem, flyttade idag och blev väl mottagen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0