Idag var Inga trötter.........

........ och sov gott en lång bit in på förmiddagen.
Konstigt nog har även jag varit  trött och sömnig mest hela da'n. Så småningom tog jag mig ändå i kragen och efter ett besök i duschen, åkte jag för att handla mat och panta en massa flaskor.
Stannade vid COOP, hämtade en vagn och lastade flaskorna. Gick in .......och för femtioelfte gången var maskinen ur funktion, igen
Blev så irriterad att jag lastade allt i bilen igen och förflyttade mig till konkurrenten ICA. Där fungerade det och på grund av en dålig pantmaskin förlorade COOP idag en kund.
Då både jag och Inga kände oss "lite klena" passade jag på att inhandla en färdig portion Biff á la Lindström till maken och en Korv stroganoff till mig. Ingen matlagning idag alltså........
Eftar att vi ätit, började det regna en del, men fönsterlådorna behövde ändå vattnas.....och växtligheten i växthuset.
Efter koll av finanserna på datorn och inläggning av två nya räkningar, fick jag för mig att åka över till Garn&Ved som har garnrea. Kusinen var där igår och förvånades över att hon kom hem med en massa nystan. För egen del kom jag undan "väldigt lindrigt",  blev bara en mini-kasse (och inte alls dyrt).
På hemvägen siktade jag både en trana i diket och längre in på åkern vid skogbrynet, betade ett rådjur. 
Väl hemma blev det eftermiddagskaffe.....som maken fått vänta på, eftersom jag blev "akut garn-sugen".
Nu har han gått på promenad i kvällssolen. Själv sitter jag i fåtöljen, men är inget vidare utbud på burken........
Man kan ju glo på lite fotboll förstås. Det var Sverige igår....(och England imorron). Frankrike-Danmark får det bli slötittande på, en stund........ 
 
Kommunal plantering........
 
Ett superexemplar av gullviva i vår trädgård......
 
EN blomma så långt på björnbärshallonplantan vid väggen......
 
Hur kan en sån liten....låta så mycket?
 
Känner mig nöjd: Två nystan, lite knappar och ett par mockasin-sulor.
 
Kvällsmat i solen: Choklad och smörgås......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0