In i finrummet.......

.........har så äntligen den "bras-doftande" fåtöljen fått komma.....på prov.
Verkar som den är helt ok sittmässigt, men nu får vi se hur den "beter sig" över tid och odör-mässigt.
I nuläget känns det mycket bättre att iallafall få lite bättre ordning i hörnan.....bort med alla stöttor. 
Den gamla (sneda) får dock stå kvar i ett hörn några dagar för att jag ska vara helt säker.
Innan jag tog tag i detta fick det bli ordentlig sovmorgon (igen) då sängen visar sig vara svårfunnen före ett.
Under förmiddagen tömdes soptunnan, men för första gången på evigheter ställde de inte tillbaka tunnan, utan lämnade den vid vägen precis bakom bilen. Får nog ringa och klaga.........hahahaaaa.
Dagens middag bestod av några kvarvarande biffar, att servera (med ost) till pommes frites.   
Undrar nu vad Inga bjuder på till kaffet?
Ytterligare en bläckfisk är snart färdigvirkad och en till är tänkt, innan jag monterar dessa fyra. Hade nämligen mer bomullsgarn (från second hand) liggande ....oprövat.
Eftermiddagskaffet är passerat och därtill något "gammalt" från frysen. Sekatören ropade på mig och ville gärna gå en tur i trädgården och det hade jag inte hjärta att neka den.
Torra grenar klipptes på plommonträdet och lönnskott ur häck och syren, avlägsnades. Sen bytte jag till en ny burk med den hemkokta fågelmaten (linfrön och cocosfett) som hackspetten gillar.
Detta har erbjudits hela vintern, men först nu tog alltså den burken slut.
Ikväll får jag skärpa upp sängletandet, för det är dags att dra till Falköping för en axel-röntgen imorron. Det vill de ha med sa doktorn, då hon lovade skicka en remiss till ortopeden.
Gjorde en sån (på samma ställe) för ca fyra år sedan, men den var för gammal......och problemet har ändrat karaktär.
Nu börjar lotto-dragningen...........och så var den över, resultatlös på vinnarfronten.
 
Det grönskar i vårt stenröse...........
 
Middag........
 
Fåtölj-kuddarna överflyttade till sin nya hemvist.
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0