Man får passa på.......

.........att äta precis det man vill ha till middag, när maken åkt iväg och äter "på vägen" till Västervåla.
Han gav sig av strax före halv elva........
Så det blev med andra ord en portion lever (den sista från frysen......) som smakade alldeles utmärkt.
Idag kan jag bara ta det lugnt och göra exakt det jag vill, inga tider att passa.
Lite att plocka med inför utflykten imorron är det väl förstås, men inte särskilt mycket.
Hann sitta och virka en stund......
Var sen ute och vattnade lite i växthuset, men råkade vattna lika mycket på mig själv. Genomblöt klänning nertill blev det.
En egen "monterad" strutglass slank ner för en stund sen, men nu känner jag mig mogen för lite kaffe......och det finns en körsbärsmuffins kvar sen igår, att äta till.
Vilken tur man kan ha......
Får allt ta en promenad till återvinningen också, för att det ska samla sig lite fler steg på telefon-appen.
Då var den gjord och på teven pysslar Ernst vidare........
Få se om det finns något annat längre fram ikväll att glo på och sen ska jag nog steka ett ägg till den kvarvarande färskpotatisen som kvällsmat.
Tidigt sänggående (hahaaaa...) och väckning satt till morgondagen. 
 
Bäst att passa på och ta en bild.....när denna "fådda" blomma blivit så fin......
 
.....även i skjulets blomlåda är det välväxt.
 
Mmm..middag...........
 
De blommar på....."holländarna".
 
Blev en till idag.......
 
All banankaka skuren i bitar och fick precis plats i en stor burk.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0