Mera midsommar-mat ........

........och fortsatt alldeles för varmt, även på midsommardagen.
Man ska inte klaga säger en del och i vanliga fall klagar jag inte om det är mulet eller regnar en del.
Men då det blir alldeles för mycket värme, i samband med sol......då tar jag mig friheten att göra det. 
Inget som ger mig någon njutning alltså, men får vara tacksam för skugga på olika platser i trädgården.
Sen kan man även spendera tid inne i sin fåtölj.....vilket jag inte har något emot att göra.
I väntan på svalare väder kan man dessutom klaga loss och vara lite motvalls käring.
En hel del vatten går det också åt till att vattna våra grödor. Många vattenkannor fyllda pytsas ut morron och kväll, för att rädda livhanken på växter både i och utanför drivhuset.
Men gräsmattan den får klara sig utan extra vatten.
Gick ut på verandan i skymningen igår och förutom den ekorre som redan figurerat i "ljuget", så kan även en hare få ta plats här. I söndags då vi kom hem, såg jag hur en sådan satt vid grönsakslandet och försåg sig av vår sallad (det lilla som hunnit titta upp).
Dock fanns ju då helt andra akuta saker att ta hand om (vattenläckan), så något foto av förövaren hanns inte med den gången. Men nu fastnade hen på bild.....nere i vår slänt alltså. 
Middag skulle vi ju även äta idag, så Inga fixade till en Jansson, som hon i ett svagt ögonblick igår lovade........till den fanns mer sill, ägg och köttbullar.
Fortfarande har vi tårta kvar också, får bli en bit till kaffet om en stund.
 
Där nere sitter salladstjuven.......
 
.....och på sjön kan man sikta "Bryggan" i midsommarnatten.
 
Jansson.......
 
.....serverades med lite annat till, i skuggan på verandan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0