Midsommarhetta........

......är väl inte det man brukar skriva om, men idag är det verklighet.
Väldigt soligt och varmt att vakna till. Blev en macka, juice och kaffe till frukost och sen ytterligare lite dåsande kvar i sängen.
Duschen fick ett besök och sen monterade Inga ihop en jordgubbstårta.
Till middag serverades matjesfiléer, färskpotatis, ägg mm. samt nubbe. Tänkte först göra även Jansson, men den får vänta tills imorgon. Planen var att göra en till kvällen. Men då vi efter hemkomst från dans runt midsaommarstången, (för dom som sysslar med sånt, men man kan titta på.....) bestämde vi .......efter kaffe och tårta, att vi nog inte orkar med även Jansson idag.
Nåväl blir nog en köttbullemacka och kanske en tårtbit till ikväll, så man inte behöver lägga sig hungrig menar jag.
Vi har börjat prata badrumsutrustning och är väl hyfsat eniga om det mesta i inredningsväg där, inklusive golv och väggmattor. Nu ska vi bara hitta rätt på sakerna i broschyrhögarna.
Då jag fixade med lunchmaten, hittade maken en ekorre att filma och även visa mig, men då hade den tagit sin tillflykt till tallen.
Nu närmar sig klockan åttasnåret, men ingen bingolotto för min del idag. Tar nog macka, tårta och kaffe i solen ute istället............
Tant blir trött i värmen, tröttare än vanligt........hahahaaaa.
 
En bricka med till sängen......
 
Då var midsommartårtan klar........
 
.....men först äter vi sill-lunch med nubbe.
 
Makens foto blev bättre än det jag själv tog........
 
Många kataloger äääääär det.
 
Nu kommer midsommarstången......
 
.....sen ska den resas och dansas runt.
 
Slutligen kastas så numrerade tennisbollar för att vinna pengar. Nä -vi vann inte, men jag var närmare med min boll än maken.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0