Regn och åska.........

...... startade samtidigt som vi tog eftermiddagskaffet i glashuset. Maken som var fikasugen först, fick i uppdrag att bre' några smörgåsar och så drack vi vårt dagliga gemensamma kaffe.
På besök också idag, hackspetten.
Regnet fortsätter med oförminskad styrka och det är väl bra, då väta behövs. Dock får väl maken skjuta på sin promenad en stund, för i störtskur tror jag ändå inte att han vill gå.
Men innan vi kom så långt på dagen, hade jag sovit lagom länge och ätit två leverpastejmackor till frukost.
Därefter tog jag en inköpsrunda till centralorten. Idag hade jag inga flaskor att panta, så behövde inte ens fundera på om maskinen var igång (tittade inte ens). Kunde så handla (på COOP) det som Inga noterat på lappen, .......behövdes till hushållet. 
Sen var bilen sugen på lite mer "soppa"..........och där var det inga extrapriser, tvärtom.
Middagen var ju sen igår förberedd, så Inga behövde bara koka potatis och grönsaker (till den som ville ha.....) samt göra sås. 
En maskin tvätt fick jag ihop till även idag ......och nyss knackade en larmförsäljare på dörren.
Han trodde att han kunde få mig intresserad med sitt "vi samarbetar med......" men den här tanten har stenhård integritet och lyssnar INTE på dörrförsäljare i någon form.
Undantaget ibland,......... barn som säljer något.
 
Passerade skolbygget........i Ransberg
 
Ganska OK i trapprabatten just nu.....
 
Ändå ganska fin, men ska tas bort då lupiner sprider sig okontrollerat.
 
Kraftigt nedklippt i höstas, men verkar komma igång igen.
 
En "plåtfågel" passerar.......
 
Hackspetten skrämdes upp på taket, av två kajor.
 
Min middagsportion......med kokta grönsaker.
 
En mini-gräshoppa stannade till på en av glashusrutorna.
 
Förståndig.....och god......fika.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0