Skara runt.......

........ har vi ägnat dagens utflykt åt. Vi började på länsmuseet, där fanns mycket att se och jag köpte även en flaska kallpressad ekologisk rapsolja med hem därifrån.
En kortare promenad till Stadshotellet följde för lunch, förvånansvärt gott var det tyckte vi allihop.
Tre valde fisk och tre valde kött.
Kaffe på maten med en bit kanelbulle-längd och därefter beundrade vi ett antal Lars Lerin-tavlor hotellet hade på väggarna. Sen avverkades några retrobutiker, samt en annan inredningsaffär innan vi startade hemfärden.
På begäran (efter att de beundrat min nya kjol) stannade vi till hos Hjärtegryns butik på hemvägen. Lite inköp blev det även där.......
Hemma i god tid, så maken kunde åka iväg på sitt möte och riktigt skönt att landa i fåtöljen.
Får bli en kopp kaffe nu så jag håller mig mig vaken, en stund till iallafall.
Åtminstone tills den tvättmaskin Inga i ett obevakat ögonblick startade.....är klar. Hon behöver nog assistans med upphängning.
I posten idag fanns så lite assistentredovisningar att kolla, vi får se om det blir gjort ikväll. Eller om jag somnar mitt i arbetet.........
 
En modell-vy över gamla Skara.......
 
En "liten" kyrkklocka.......
 
Hängande cyklar.......finns även i vissa Stockholmslägenheter.
 
Mycket att kolla på.......
 
Även förr i världen gillade de orm-smycken...... 
 
De hade "ogräs" även i Skara, men här i en annan färg än vad vi har.......
 
Lunchen.......Långbakad fransyska med grillad spetskål....och lite till.
 
....och i kyrkparken blommade kastanjeträden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0