Thaimat och fotvård...........

.......var det dags för vid middagstid.
Men igår planterade jag alltså, inte särskilt mycket men två gurkplantor i en seconhandköpt trälåda, att ha vid solväggens spalje och en rosmarinplanta på altanen.
Idag var det återigen en ordentlig frukost som start på dagen och sen åkte vi via återvinningscentralen i Tibro med två trasiga lampor och batterier. Skulle egentligen ha kastat den gamla ostadiga fåtöljen, men då maken skulle försöka demontera densamma, lyckades han istället skruva åt den i ett hyfsat rakt/stadigt läge.
Tänk om han tittat på den för läääääänge sen, då hade vi inte behövt köpa den nya (felköpet som står i dotterns fritidshus) och nuvarande rökdoftande "göteborgaren". som ersatt i vardagsrummet.......
Dock är det skönt att ha en på landet att sitta i vid besök och sen var det ju nu synd att slänga den gamla, så får bo i glashuset.....ett tag iallafall.
Thai-buffén till lunch var som vanligt väldigt god och medan jag fick fotvård, gick maken en mindre promenad. För att sedan byta plats med mig i fotvårdsstolen, medan jag handlade i mataffären och hämtade ett paket.
På hemväg skulle han kolla om de hade några bra skor i Folkets Park-försäljningen, men inget där dög.
Fika skulle han så göra nu i eftermiddag igen, trots att vi drack kaffe på maten. Fick bli en macka till kaffet och nu ska jag återigen plantera om litegrann i "odlingarna".
Men först lottodragning............ tjugotvå kronor till symötet gav den idag.
 
Mina röda blommor i kruka på framsidans gräsmatta..........
 
Thai-buffé till middag idag......
 
Nej det blev inget köp........
 
Dagens eftermiddagsfika......
 
......och Inga fick feeling nu ikväll, när hon fick se de bruna bananerna på diskbänken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0