Tunga kataloger........

....... i flertal har jag idag hämtat på två olika ställen, så nu är "bollen satt i rullning" för en renovering av badrummet. Senare kommer vi gå vidare även med "lilla toaletten", men det dröjer säkert till nästa år.
Ja hur länge vi får vänta på att de kan ta sig an första objektet, vet vi förstås inte heller......
Två firmor ska samarbeta och det allra viktigaste för vår del har jag sagt, är att då de väl börjar ska det slutföras på max en vecka.
Så ska ju vi välja allt från golv till tak också, ur de hämtade katalogerna.
Igår kväll hann det bli en bra bit in på natten (över två var klockan) innan jag till slut, nyttjade min sköna säng. Då jag vaknade frampå förmiddagen fungerade blogg-sajten igen, så jag kunde publicera det försenade "ljuget".
Frukost undanstökat lite snabbt och mer dåsande i sängen, ägnade jag mig åt därefter.
Men till slut sa Inga att nu får du allt masa dig upp och äta isterband till middag.
Sen åkte jag alltså till Tibro i väl tilltagen värme och fick med mig prover på det ändå ganska begränsade utbudet (iallafall vad det gäller väggar och golv tycker jag) att välja av.
Slank in hos bagar'n och köpte nå't till kaffet och handlade sen på second hand för mitt sista jul-presentkort. Fikade i skugga på verandan efter att maken promenerat gjorde vi, innan han sen åkte till Hjo för bluesmöte i föreningen.
Själv ska jag snart plantera runt lite i trädgården..........
 
De två sista (i trilogin pullovrar), flyttade i helgen. Var väl lite sådär i passform......men funkade, typ.
 
Nu blommar det rikligt i trädgården, vid postlådorna......
 
Solen har precis gett upp för dagen........
 
.....och såhär var samma vy, strax efter två inatt.
 
Det får duga till morgonmål, sa Inga.
 
Även idag siktades plåtfåglar......
 
En av makens favoriträtter.........jag hittade två isterband i frysen igår.
 
När man har svårt att välja, men är hyfsat förståndig och delar.......med nå'n.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0