Tygladan......

.....i Vänersborg, var en av dagens huvudmål under vår symötesutflykt.
Ett annat (ätbart) huvudmål fick vi först välja om från menyn (för flera rätter var slut, redan klockan ett)
och det vi då beställde tog en enormt lång tid att få.
De två som olyckligtvis valde fisksoppa, fick vänta närapå en timma innan den serverades.
Jag fick ändra till köttfärspaj, men ville haft kyckling........ och fick vänta en dryg halvtimma, även salladerna dröjde okristligt länge. De unga tjejerna som jobbade var ute flera gånger och bad om ursäkt, men en ordentlig organisationöversikt måste de ta tag i och göra.
Till slut ledsnade en "syster", stövlade in och sa att nu har vi väntat sååååååå länge att ni allt får bjuda allihop på kaffe och kom ut med en bricka innehållande sju koppar.
Innan dess hade vi alltså botaniserat bland 600 kvadratmeter tyg och andra tillbehör.
Alla handlade något........ och jag själv fick två klänningstyger, samt en gardinkappa med därifrån.
Då vi äntligen var färdigätna på Skräcklestugan, fortsatte vi till en kuriosabod och en del föremål kom med även därifrån.
Dock startade jag dagen med en upphämtningsrunda i Fagersanna, redan vid åtta och en välfylld bil rullade mot mötesplats utanför Skara och två till anslöt. Frukost intogs på Café Nordstan i Grästorp, snabbt och smidigt (till skillnad från lunchen alltså).
Innan vi avslutade samkvämet, tog vi ett glasstopp vid Tre Älgar och nu är jag hemma i min fåtölj.
Trött men trots lite väl mycket värme och lång väntetid på mat, var det allt en lyckad och trevlig dag.
.....som sen toppades (för min del) med 97 kronor i vinst på lotto.
Maken var vid återkomsten "utflugen" och har ännu inte dykt upp, nu vid halv nio.
 
Tåget i Grästorp passerade medan jag inväntade övriga......
 
.......som liksom jag själv hittade lite smått och gott här, samt inhandlade också en flaska vatten.
 
Tygladans ingång.......
 
.....där jag vid utgång, hade med denna hög.
 
Färdiga för lunch.....
 
Fin miljö.......
 
.....och utsikt, men........
 
Evigheter tog räksallad att få......
 
.....så även en bit paj.....
 
Men allra värst var fisksoppan..... Worth waiting for?? Ja smaken var det inget fel på sa de som åt den.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0