Deklarationen.......

......dök upp igår (för min del) via Kivra och i år blir det peng tillbaka, istället för de senaste åren då jag fått betala mer.
Och Liverpool vann sin match i FA-cupen, så nu är de klara för kvartsfinal. Imorron lottas nästa motståndare. 
Maken har date med tandläkaren under förmiddagen och ska sen göra fläskpannkaka till middag.
Så jag tänker att Inga får väl motionera dammsugaren en stund istället, för det behövs.
Solen skiner, vi har haft ett internetavbrott och nu står maken i köket. Han har tecknat ett nytt treårsavtal om frisktandvård och ska nu fixa pannkakan. Jag har som synes återupptagit kontakten med internet.
Inte utan att man blir lite "nojig" i dessa tider, då både teve och internet försvinner........
Men Inga och dammsugaren har iallafall hunnit med att ha lite quality-time.
Köpte lite kycklingsoppa igår, som vi ska prova innan pannkakan serveras. Omväxling från ärtsoppa typ......
I eftermiddag tog jag tag i en av de två fulla vykortslådorna som står under mina "nyflyttade" skåp.
Rensningen av denna låda har hållit mig sysselsatt i tre timmar. En del blev slängt, en del grovsorterat och en del frimärken är tillvaratagna.
Låda två får nog "stå till sig ett tag" känns det som.........
Nu kom maken åter från sin promenad och slamrar med kaffe........undrar vad han bjuder på som tilltugg. Kanske han konsulterar Inga i den frågan.......
 
I väntan på den varma mjölken........
 
Dög till frukost..........
 
Kycklingsoppa helt ok .......och makens fläskpannkaka.....
 
Hittade ett passande kort under min rensning........
 
En låda kvar.......med kort ända tillbaka till barndomen.
 
Inga special till kaffet: chokladkaka kaffekonjakglass och frukt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0